Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast robinstrr

Poolverschuiving dichtbij of zever?

Aanbevolen berichten

Gast robinstrr

Eerst en vooral weet ik niet of ik dit op de juiste plaats gepost heb, maar ik hoop van wel. Ik ben automotive ingenieur en ken dus niet veel af van natuurkunde etc. 

Enkele maanden geleden vertelde mijn neef dat er rond 2012 een nieuwe poolverschuiving zou plaatsvinden. Volgens de maya kalender, atlantis enz. Ikzelf geloof er helemaal niets van en zeker niet uitgaande van deze zaken.

Nu heb ik er wat meer over opgezocht en ben op enkele mogelijke wetenschappelijke verklaringen terecht gekomen. (zoals bv op deze site  :) )

Zou het echt mogelijk zijn dat bv binnen nu en 100 jaar een poolverschuiving plaats vindt die er voor zorgt dat het westen van de wereld oost wordt met overstromingen, vulkaanuitbarstingen enzovoort tot gevolg? (zoals voor mogelijke verklaring kan dienen voor de vorige ijstijden?) 

Er zou ook een verband zijn met de lage zonneactiviteit en de verstoorde cyclus van deze, zoals nu het geval is. Is er iemand die veel afweet van deze zaken en deze speculatie volledig kan afbreken? Ik hoop van wel  ;D

ps: Mijn neef zit ondertussen al in een groep die van plan zijn schuilbunkers te bouwen in afrika etc. Een beetje gestoord volgens mij. 

Bedankt voor u aandacht! En hopelijk veel reacties.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Andromeda

uw neef is niet toevallig dien freak wat in de Humo gestaan heeft?

er zijn poolverschuivingen genoeg geweest in het verleden maar ik denk niet dat het mechanisme erachter gekend is.

2012 en andere zever zou ik met een korrel zout nemen.

doorheen de hele geschiedenis zijn er duizenden doemdenkers geweest en de aarde zou ondertussen ook al duizend keer vergaan zijn denk ik  ;D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat de pool verschuift klopt, maar het is iets dat zeker niet in 2012 zal gebeuren. De magnetische pool schuift lichtjes op naar het zuiden mar zal zeker nog geen ompoling veroorzaken.

Van de zon weten we dat er elke cyclus het eens omkeert en ook op Aarde zijn er tekenen dat dit in het verleden al gebeurd is. Het zal ooit misschien nog gebeuren een ompoling maar dat kan nog zeer lang duren. Het enige wat mensen zich wat afvragen is of er bij een ompoling de kans bestaat dat het magnetisch schild dat schadelijke stralen tegenhoud kort zal wegvallen of niet. Normaal kan het niet wegvallen.

Een verband met lage zonneactiviteit is er totaal niet. Staat er los van. Mocht er een verband zijn dan was de mini ijstijd in de middeleeuwen ons ook fataal geweest, niet dus. Zelfs lange inactiviteit van de zon zou niet meteen de Aarde doen vergaan, we hebben het Maunder minimum ook overleeft. Enkel de kosmische straling kruipt wat dichter maar als we het Maunder minimum hebben doorstaan, geen reden om te gaan doemdenken.

PS.: bunkers maken is echt nutteloos, na 2012 leven we gewoon verder. T'is niet omdat de kalender van de maya's ten einde loopt dat dan de wereld vergaat. Mijn kalender dit jaar eindigt op 31 december 2009, moet ik me ook al zorgen maken :p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Door het gebruiken van onze site ga je eveneens akkoord met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid.