Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast robinstrr

Poolverschuiving dichtbij of zever?

Aanbevolen berichten

Gast robinstrr

Eerst en vooral weet ik niet of ik dit op de juiste plaats gepost heb, maar ik hoop van wel. Ik ben automotive ingenieur en ken dus niet veel af van natuurkunde etc. 

Enkele maanden geleden vertelde mijn neef dat er rond 2012 een nieuwe poolverschuiving zou plaatsvinden. Volgens de maya kalender, atlantis enz. Ikzelf geloof er helemaal niets van en zeker niet uitgaande van deze zaken.

Nu heb ik er wat meer over opgezocht en ben op enkele mogelijke wetenschappelijke verklaringen terecht gekomen. (zoals bv op deze site  :) )

Zou het echt mogelijk zijn dat bv binnen nu en 100 jaar een poolverschuiving plaats vindt die er voor zorgt dat het westen van de wereld oost wordt met overstromingen, vulkaanuitbarstingen enzovoort tot gevolg? (zoals voor mogelijke verklaring kan dienen voor de vorige ijstijden?) 

Er zou ook een verband zijn met de lage zonneactiviteit en de verstoorde cyclus van deze, zoals nu het geval is. Is er iemand die veel afweet van deze zaken en deze speculatie volledig kan afbreken? Ik hoop van wel  ;D

ps: Mijn neef zit ondertussen al in een groep die van plan zijn schuilbunkers te bouwen in afrika etc. Een beetje gestoord volgens mij. 

Bedankt voor u aandacht! En hopelijk veel reacties.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Andromeda

uw neef is niet toevallig dien freak wat in de Humo gestaan heeft?

er zijn poolverschuivingen genoeg geweest in het verleden maar ik denk niet dat het mechanisme erachter gekend is.

2012 en andere zever zou ik met een korrel zout nemen.

doorheen de hele geschiedenis zijn er duizenden doemdenkers geweest en de aarde zou ondertussen ook al duizend keer vergaan zijn denk ik  ;D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites