Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast geostar

kometen, wie helpt ?

Aanbevolen berichten

Gast geostar

onderstaande tekst is een kwisvraag, wie kan mij helpen met het oplossen ervan :

"De Komeet van Halley is ongetwijfeld de meest gekende komeet. Om de 75 à 76 jaar scheert ze langs de zon. Daarbij verdampt ze voor een stukje en die dampwolk levert heel goed zichtbare beelden op.

Onlangs (in astronomische termen althans, dus enkele eeuwen geleden in mensenmaat) is een soort kopie van de Komeet van Halley opgedoken. Deze is iets sneller. In de 19° eeuw liep ze nog 12 jaar achter, begin 20° eeuw nog 9 jaar. Bij de volgende passage langs de zon zal ze de Komeet van Halley ingehaald hebben, de opschepper.

Zoek volgende informatie op:

- Om de hoeveel jaar scheert deze nieuweling langs de zon ?

- Hoe wordt deze komeet doorgaans genummerd ?"

wie kan mij helpen met deze kwisvraag ?

alvast bedankt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

tiens tiens...

een kwisvraag..

zou het kunnen dat deze op de site van AstroLab staat ??

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=3565fa30-df27-4651-8943-170b768eb7a9

beetje moeite doen hé vriend :-)

jp

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast geostar

dat klopt, maar met de antwoorden die ik gevonden heb kom ik er niet (tenzij onderstaande gegevens niet kloppen).

ik heb

- brorson-metcalf (23P) met een omwenteling van 70.5 jaar.

- pons-brooks (12P) met een omwenteling van 70.9 jaar.

Ik heb er zeker al enkele uurtjes naar gezocht maar kom steeds uit bij dezelfde 2 kometen.

Verder zoeken is zeker geen probleem, maar ik zit een beetje vast.  Daarom de vraag.

alvast bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Door het gebruiken van onze site ga je eveneens akkoord met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid.