Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Yvan

Campings Wallonië (donkere locaties)

Aanbevolen berichten

Speel met het idee om ergens in Wallonië een (grote) stacaravan te plaatsen.

Zijn er mensen die me tips kunnen bezorgen betreffende (donkere) campinglocaties, liefst kleinschalige campings!

Dus geen verplaatsingen van camping naar .... maar waarnemen/fotograferen op de camping zelf.

Alle tips meer dan welkom.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste,

ik ken geen goede campinglocaties uit het hoofd.

Maar misschien wel de donkerste parkeerplaats van de Benelux:

Aan de zuidelijke flank van het stuwmeer van Eupen ligt een klein parkeerplaatsje.

Midden in het machtige Hertogenwoud en veel minder toeristisch dan het stuwmeer van Gileppe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Omgeving van Florenville en vele zone's langs de Semoisvallei zijn veel donkere plaatsen te vinden, donkerste stukken van wallonië zelfs. De lichthinderkaart van Frankrijk zal je ook helpen om een echt donker gebied te vinden, de kaart bevat ook een deel van België en kan je ook inladen in Google Earth.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt iedereen!

Dat word binnenkort eens verschillende campings afschuimen op zoek naar vrije zuid georiënteerde donkere plaatsen.

Zal niet meevallen, denk ik!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In Neufchateau heb je drie campings die op paar kilometer van de waarneemplaats van de ACA zijn gelegen, heerlijk donker plaatsje ook daar in Grapfontaine!

Je kan alvast eens Google Earth gaan afschuimen naar campings die qua oriëntatie goed zijn gelegen in combinatie met de lichthinderkaart. Zal de lijst met campings mss al wat kunnen inperken ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast deepskykurt

Beste vrienden, bij het kiezen van een site zijn natuurlijk een aantal parameters (bereikbaarheid, comfort, instrumenten aanwezig) van belang. Op dat vlak vind ik de site van ACA te Neufchateau wel top maar niet super. Niet super vanuit een een 'donkere hemel' perspectief. Het kan iets meer donker maar dan moet je gaan toegeven op comfort en bereikbaarheid. Omgeving Rocherath is donker, net over de grens met Duitsland Hollerath is donker, omgeving Gedinne is donker (stond ik vorige nacht nog te kwijlen onder een gitzwarte hemel doorsneden door een witte Melkweg)...ik wil je wel helpen Yvan, laat maar horen hoe. Mooi initiatief trouwens. Btw, wat kost een ouwe fukke van  een staancaravan + staangeld??? (en daar een 20 inchers in stockeren :-) :-) :-) )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Door het gebruiken van onze site ga je eveneens akkoord met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid.