Ga naar inhoud
henspieper

leonide &tauriden komen eraan!!

Aanbevolen berichten

we hebben al nov.2014.....dat is de maand waarin als het weer meezit, voor vuurwerk kan zorgen .

dat de leoniden ook mooie meteoren kan produceren bewijst wel deze foto van een vuurbol leonide 

het vorige jaar  genomen op de 17.de van dat jaar .dit jaar is het hoogtepunt de 18,de nov.2014.....gr hens.

aangepast door henspieper
  • Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Schitterend Hens!

Wij hebben aanstaande vrijdag al gereserveerd voor een observatienachtje .. Hopelijk is het weer onze bondgenoot!

Vraagje: heb jij al een website waarop al je foto's te bewonderen zijn?
Groetjes.

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

nee,ik heb wel veel foto,s op  zeelandnet staan .onder de naam hensie pieper.maar daar zijn veel natuurfoto,s bij .ik ga namelijk overdag vogels spotten ..gr.en ik wens jullie succes en mooi weer ... ik zet mijn camera ook klaar

in de wintertijd kan dat oplopen tot 1500 foto,s per nacht.  A30.sec. per foto. hij doet dat nu al 4.jaar lang.hopelijk blijf hij nog een tijdje actief. anders heb ik nog een reserve camera liggen...

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dag Hens..

Wel, ik ben bezig met een website aan het opzetten over onze waarnemingen en alles wat we doen, en ik ben vrij zeker dat ik daar wel een plaatsje kan reserveren om een mooie fotogalerij voor jou te maken waar je al je foto's ivm sterrenkunde kan plaatsen, als je dat wil :)

Ik zoek enkel nog een beetje 'sponsoring' en dan hoop ik om snel van start te kunnen gaan.

Ik hou je op de hoogte :)

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

helaas tot nu toe geen Tauride gevangen ...grotendeels komt dit ook omdat ik niet naar middernacht de radiant in beeld heb ..dat is het grote nadeel dat ik in mijn flat heb.(niets aan te doen.)

wel heb ik vandaag nog twee mooie heldere meteoren ingevangen. mijn oordeel is dat het een vervroegde leonide is....maar hij komt niet helemaal overeen met de radiant.die ligt n.l in de kop

van de leeuw.en deze wijkt iets af ..(dit kan ook komen doordat hij tien dagen te vroeg is .... ik verheug me in ieder geval wel op de leonide . want die radiant heb ik wel de hele nacht in beeld n.l het zuid/oosten.gr hens.....(hebben jullie nog iets erop gekregen????)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is je toch maar weer gelukt Hens!

Wij hebben gisteren, wegens hardnekkige bewolking slechts 1 Tauride gezien.. maar wat voor 1. We waren er beide van overdonderd. Heel fel en helder, heel lang en super goed zichtbaar. Vanuit Taurus en zichtbaar vanaf Voerman tot Lynx.

• Leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geweldig voor jullie,ik heb eigenlijk nog geen Tauride gezien.Maar de radiant verplaatst zich heb ik begrepen. Dus heb ik misschien toch enkele gezien zonder het te weten.

jammer dat m,n camera twee uur heeft stilgestaan .de mooie Tauride die jullie hadden waargenomen had ik misschien anders op de foto gehad.gr hens

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op 11-11-2014. te 02:51.uur. kwam deze mooie heldere meteoor af.. Hij kwam af op de scheiding gr.Beer /kl.Leeuw. en belande in de Leeuw ..Ik ga vanaf nu ook Leoniden verwachten.bij helder weer natuurlijk.gr Hens.

(om plaats te maken heb ik helaas enkele foto,s moeten verwijderen)

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

super Hens!! Je hebt hem toch maar weer kunnen vastleggen :)

Wij kijken ook al uit naar de Leoniden!!

En voor je foto's vinden we binnenkort wel een oplossing ;-)

groetjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Opnieuw knap, Hens!

Bij helder weer ga ik ook eens proberen om Leoniden te kieken!

Heb gisterenavond al wat proef-opnamen gemaakt om de max sluitertijd/lichtvervuiling te weten.

Nu nog de weersomstandigheden afwachten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het was vannacht mistig weer maar je kon de sterren op de foto,s toch herkennen reden om m,n camera de hele nacht te laten .kieken..Pas vroeg in de morgen op 13-11-2014.te 05:44.uur verscheen een meteoor die vanuit de kop leeuw

kwam in beeld .een Leonide dus ,hij staat er jammer genoeg niet helemaal op .gr hens.helaas kan ik deze foto niet plaatsen .omdat ik de maximale ruimte heb benut .moet even kijken welke ik weghaal ....

ps.voor diegene die de foto willen zien  hij staat op( zeelandnet .ni onder Hensie pieper.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

op 20-21-11-2014.kwamen 4 heldere meteoren op de foto.de meteoor van uit de Voerman .een aurigide heb ik gezien .de helderheid was tussen Jupiter en Venus in. met even een opvlamming van de helderheid van Venus.

de eerste heldere nacht sinds dagen leverde dus een mooi resultaat op.ik heb ze onder gebracht in een collage waardoor alles veel kleiner lijkt. gr Hens (...ps.foto rechts een vergr.van de orion meteoor.)

• Leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

op 22-11-2014 kwam nog een meteoor naar onderen de baan liep via Grote Beer-Kleine Leeuw naar Leeuw.dit gebeurde om 05:38.uur.

al met al dus een mooie meteoor nacht.gr Hens..

op 24-11-2014 te 20:22.uur. kwam nog een Tauride naar onderen gr.Hens

• Leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Door het gebruiken van onze site ga je eveneens akkoord met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid.