Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Wouter

Stacken van Canon 1200D beelden in DSS

Aanbevolen berichten

Als ik mijn RAW beelden van mijn Canon 1200D stack in DSS, krijg ik enkel grijswaarden.

Ik heb al begrepen dat het in de instelling zit van RAW/FITS DDP Instellingen.

Bij de FITS bestanden staat de 1200D er echter niet tussen. Heeft er iemand enig idee hoe ik DSS correct kan instellen zodat ik onmiddellijk kleurbeelden krijg? Kan ik bvb. een andere camera kiezen? 

Dank.

Wouter

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo Wouter,

Ik heb geen ervaring met DSS en fits, maar het lijkt me zeker niet verkeerd om andere camera's te kiezen.

Kan je met CR2 (raw) beelden werken? 

Kende het DSS programma niet, vond het onderstaand filmpje misschien heb je er ook iets aan :)

Zelf heb ik imagesplus nog gebruikt, zie ook dit lijstje met andere stacking software als jouw camera niet ondersteund wordt:

http://rogergroom.com/astronomy-resources/astronomy-deep-sky-stacking-software/

groeten,

Mike

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank je. Is intussen gelukt hoor, mijn data was blijkbaar wel goed en in kleur. 

Ik leer het wel ;-)

Dit kreeg ik er uit. Naar 't schijnt is mijn ruimte te zwart en verlies ik daardoor veel detail.

150204-orionnevel-rgb_.jpg

Orionnevel 2015

Is toch al een flinke vooruitgang bij een jaar geleden 

140124-orionnevel-m42.jpg

Orionnevel 2014

aangepast door Vancanneyt Sander
Aanpassing tags
  • Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Door het gebruiken van onze site ga je eveneens akkoord met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid.