Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
jeanpierre

Animo spectroscopie-studiedag 2016 ?

Aanbevolen berichten

Animo spectroscopie-studiedag 2016 ?

Even zachtjes polsen ...
In 2016 is er GEEN ATM dag In Gent (wel in Nederland). Ook geen optica-studiedag .
Daarom pols ik hier even of er interesse is voor een spectroscopiedag . Maar dan niet op een interactieve manier of iets dergelijks . Maar wel semi-professioneel of zo .
We kunnen misschien ook mensen uitnodigen die naam hebben in de spectroscopie .
Mijn idee is gegroeid naar aanleiding van de vraag tot samenwerking tussen amateurs en professionelen .
Dus even kijken of er mogelijk interesse is . Heb ook geen zin om energie te stoppen in het organiseren van een evenement wat 20 mensen aantrekt .
Voor zoiets is tijd nodig . En dan doen we het graag ineens goed.Mogelijk in het Engels.
Even kijken of hier reactie komt ....ik zie het een beetje als graadmeter.

jp

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

lijkt me wel interessant. Zeker als je er een BE+NL+... verhaal van maakt.

Zoals je zelf zegt, het moet nog groeien, dus ik verwacht hier niet meteen 100 man voor uit de beide landen, maar het kan wel een start zijn van een nieuwe (2)jaarlijkse samenkomst worden (zoals ATM, astrofotografie, optica, ...).

We hopen met onze cursus in Oostende enkele mensen extra enthousiast te maken in het onderwerp en wie weet, kunnen ze in 2016 deelnemen aan de studiedag.

Als er tussen nu en 2016 al leuke resultaten zijn van Pro-Am-ervaringen in de spectroscopie, zou het wel leuk zijn om toch ook even het woord te laten aan de meewerkende 'amateurs' om anderen te overtuigen om hieraan deel te nemen.

groet en succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die dag KOMT er, let op mijn woorden :-)

Heb trouwens al gebrainstormd met Marc Trypsteen ook. België en Nederland op zich zijn er ook te klein voor .

Maandag 16/2 : eens snel besproken hier. Als we minimaal aan een zestigtal deelnemers geraken is dit goed te doen.

* we nodigen enkele sprekers 'met een naam' uit.

* locatie moet zoveel mogelijk centraal liggen : Duitsers en Fransen moeten ook kunnen komen. Om enkele redenen denk ik dan aan Gent.

voordelen:

-gratis locatie

-catering in eigen handen, dus goedkoop

-bereikbaar voor Fransen, Duitsers en Nederlanders

-verschillende lokalen apart beschikbaar voor aparte sessies

-echelle spectrograaf operationeel op het dak

-Engelse taal uiteraard

Besluit : ik geef het persoonlijk niet op , MAAR : zestig deelnemers is een minimum voor mij persoonlijk. EN het moet effectief een 'studiedag' worden. Een beetje in de zin van onze opticadag volgende maand : goed onderbouwd. De steun van Guy is er in elk geval ; groen licht voor de brainstorm en de eerste stappen.

Als die voorwaarden voldaan zijn kan dit een boost voor dit fragment van de hobby zijn.

Dat er interesse voor is staat als een paal boven water. Dit is het eerste schooljaar dat we spectroscopie aanbieden als eindwerk (profielwerkstuk). Zopas heeft de derde school zich aangediend :groepje studenten Burgerlijk Ingenieur 2e bachelor Toegepaste

Natuurkunde .

UPDATE ; De Spectroscopie studiedag komt er !!! Vandaag alleen al kreeg ik privé vragen over dit mogelijke evenement. Zes keer van mensen die op geen enkele lijst staan en ook niet op fora. Die wisten het van 'horen zeggen'. Even gecijferd en nu zit ik al aan 25 geïnteresseerden.Op een paar dagen tijd. GO dus ! Eerst de opticadag en volgend jaar twee evenementen voor ons : Samen met Jan ergens in november ATM dag en voorjaar 2016 Spectroscopiedag.

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgende stap : de broodnodige contacten .

Marc (Trypsteen) had een gesprek met Thomas Eversberg . En zo onstaat druk mailverkeer tussen Marc en mezelf . Een staaltje van zijn 'dekpistes :

'Onder voorbehoud van wijzigingen heeft hij laten weten dat ASPEKT 2016 doorgaat in Berlijn, ASPEKT 2017 in Basel of Zurich, dus organisatie door de Zwitserse groep, Misschien ASPEKT 2018 of 2019 door ons georganiseerd ?'

en het geen Thomas liet weten aan Marc :

Hello Marc, very interesting activities you report. I am impressed! Upcoming small communities like spectroscopy need such activities by key people. It was the same in Germany and elsewhere. It would be most welcome (especially for the pros, I suppose) seeing the Belgium/Dutch community growing. That would nicely add to the already running Danish spectro group. As soon as you know the place and date of your symposium we can consider a presentation from me, of course. Would be a pleasure!

( uiteraard hier gepubliceerd met uitdrukkelijke toestemming )

En Manu Thienpont neemt kontact op het Dr . Alex Lobel van KSB of hij een lezing wil komen geven ivm Rho Cas onderzoek op de Spectroscopiedag .

We zijn alvast vertrokken voor een toekomstig boeiend evenement denk ik zo ...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Door het gebruiken van onze site ga je eveneens akkoord met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid.