Ga naar inhoud
Tiesse

Kan IK in belgië sterrenkunde studeren

Aanbevolen berichten

Ik doe nu sociale technische wetenschappen(stw). Ik doe dit in het 3de jaar secundaire onderwijs. Dit is een TSO richting en ik weet niet of ik hierna astronomie kan studeren. Ik vindt het allemaal heel boeiend. Ik vindt van mezelf toch redelijk veel te weten voor mijn leeftijd op gebied van sterren,sterrenstelsens.zwarte gaten en ga zo maar door. 

Wat denken jullie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
30 minuten geleden, Vancanneyt Sander zei:

Welkom op het forum Tiesse!

Sterrenkunde als vak is zeker aan te raden als je hierin zeer geïnteresseerd in bent, een goede vriend @Quinten De Vos volgt momenteel de opleiding in de universiteit van Gent. 

Dit ben ik ook zeker van plan maar ik ben bang dat ik men studierichting van nu niet toe ga gelaten worden in de opleiding omdat TSO mischien te laag is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

BesteTiesse , ik zou zeggen : denk er nog eens heel goed over na. Laat ons zeggen dat ikzelf jaren ervaring heb met studenten die een GIP over sterrenkunde doen bij ons (UGent en Volkksterrenwacht Armand Pien). Je moet weten dat een universiteitsstudie heel zwaar is. TSO is niet echt een voorbereiding om pakweg fysica en sterrenkunde te gaan studeren. Ik heb ervaring met studenten die dit probeerden en na minder dan een jaar opgaven.

Je bent nog jong, en je zit pas in je derde jaar. Ik zou eerder de raad geven je bij een groep aan te sluiten die aan sterrenkunde doet. Ervaring uitwisselen en ook een te rade gaan bij Quinten zoals Sander voorstelt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, dit zou ik graag willen maar gaat dat wel. Ik ben iemand die veel onthoud in de les en dus niet moet leren. Gevolg, eerst deed Ik ASO en ben dan moeten zakken omdat ik blijkbaar nu wel moet leren(waar ik geen probleem mee heb). Maar ze zeggen van TSO naar ASO is zeer uitzonderlijk. En mijn ouders zullen lachen als ik zeg dat ik terug ASO wil doen

conclusie:Ik ben bang om het te vragen. Laat staan leerkrachten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 28 September 2016 om 20:11, Jean Pierre Grootaerd zei:

dan is het misschien slim om de lat hoger te leggen?

Dit zou ik wel willen maar is dit wel mogenlijk. Mijn ouders durf ik het niet te zeggen omdat Ik vroeger al ASO deed en moest zakken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste,

Ik weet niet precies tot wie ik me moet richten. In elk geval is het topic of ik sterrenkunde kan studeren persoonlijk aan de orde.
Ik ben namelijk sterk geïnteresseerd om dit te proberen.
Van opleiding ben ik industrieel ingenieur electronica. Daarvoor behaalde ik het diploma Wetenschappelijke A (wiskunde).
Nadeel is mogelijk de leeftijd (55 jaar).
Voordeel is de motivatie, en de focus die ik kan leggen eens een vakdomein me interesseert.
Zijn de opleidingen overal voltijds ?

Mvg,
Walter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Door het gebruiken van onze site ga je eveneens akkoord met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid.