Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
New Star

Beginnen met Astrofotografie

Aanbevolen berichten

New Star    0

Hallo allemaal.

Ik lees al een tijdje mee op de astoforums en dit is mijn eerste post.
Voor kerstmis vorig jaar heb ik mijn zoon en ook mezelf een Celestron Powerseeker EQ80 cadeau gedaan.
Dit bleek een goede aanschaf beide zijn we regelmatig buiten te vinden en de maan blijft toch wel favoriet omdat ie ook met wat mindere weersomstandigheden toch
makkelijk te zien is.

Nu dik een half jaar later leek het me leuk om eens wat te gaan proberen met astrofotografie, nu wilde ik daar niet te veel geld aan spenderen mocht het tegen vallen dan zou het zonde zijn van de dure aanschaf.

Dus gezocht op internet, nu heb ik gevonden bij een particulier een Celestron Neximage 5 voor € 65,- om te beginnen leek me dit iets waar ik me geen buil aan kon vallen.
het enige wat er niet bij zit is een usb kabel lijkt me geen probleem is goed te verkrijgen en de CD met software miste ook maar de software  heb ik van de Celestron site gedownload.

Morgen krijg ik de camera ik hoop dat het geen miskoop is en dat er mooie plaatje mee geschoten kunnen worden.

Graag zou ik nog wat tips ontvangen over het gebruik of over de astrofotografie algemeen om mee te beginnen

Alvast bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Log in om dit te volgen