Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Yvan

Coronado PST

Aanbevolen berichten

Is een Coronado PST de moeite om visueel en fotografisch iets mee aan te vangen?

Veel filmpjes/reviews bekeken maar nog niet veel wijzer geworden => meeste resultaten zijn met gemodificeerde PST's.

PST gebruikers, maak me wegwijs!

aangepast door Yvan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Standard PST is niet echt goed om deftig foto's mee te nemen, modificeren is bijna de enige mogelijkheid. Zelf had ik vooral last om alles in focus te krijgen als de camera er op stond, was amper scherp te krijgen. Omdat ik hem ook wil blijven gebruiken voor visuele waarneming modificeer ik de mijne niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is een van m'n beter geslaagde foto's:

Wat vooral wat lastig is, is dat de foto's te snel overbelicht zijn en je specifieke oppervlaktedetails snel verliest. Voor visueel is het ideaal maar die detaillering kreeg ik moeilijk vastgelegd op plaat. Enerzijds door het niet optimaal kunnen focussen als het heldere beeld van de Zon. Met de ring kan je de helderheid wel wat regelen maar mss nog net iets te weinig om goed te zijn voor fotografie.

Visueel blijft het prachtig, vooral voor de protuberansen (want vlekken zijn er niet echt nu :P ). Eens er terug wat meer activiteit is op de Zon wordt het helemaal de moeite met de zonnevlekkengebieden, de uitbarstingen... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is al een zeer degelijke foto van onze ster!

Denk dat ik me toch eentje ga bestellen, fotografisch zal ik dan wel zien wat er uit te krijgen is!
Bedankt voor de info, Sander.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Had me veel moeite gekost en vooral ook veel nabewerking om dit er uit te krijgen. Handige info voor de nabewerking op http://www.skyandtelescope.com/astronomy-equipment/capture-the-sun-with-your-pst/

ik neem zo aan dat jij er veel meer gaat uithalen 😉Ik ben erg benieuwd naar je first light images 😄 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Door het gebruiken van onze site ga je eveneens akkoord met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid.