Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een verweerde 12" dobson die ik zou willen laten hercoaten. Hier in België heb ik enkel weet van VSRUG die dit deden. Jammer genoeg kan ik het daar niet laten doen en dus ben ik op zoek naar een andere plek. Almere is een beetje te ver voor mij😅 Hopelijk kom ik hier verder!

Bedankt alvast!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

'Almere een beetje ver' ? Op een paar uur sta je daar , of je kan die opsturen ook natuurlijk. Dat is toch helemaal geen punt?
Ik doe het inderdaad niet meer: veel te arbeidsintensief. (3,5 tot 4 uur voor één spiegel). Urania heeft ook een klok, maar normaal gezien wordt die enkel gebruikt voor mensen die daar een spiegel hebben geslepen. Voor de rest is het Frankrijk of Engeland. Dat is het commercieel circuit.
Niet vergeten; zo'n opdampinstallatie is DUUR, zowel in aankoop als in onderhoud. Die van ons is pas hersteld door eigen vrijwilligers hier. Tientallen uur werk. Ik weet niet hoeveel van die installaties er in heel Europa staan die voor particulieren bedoeld zijn. (hercoaten dan), maar dat kan je zeker op twee handen tellen...

aangepast door Jean Pierre Grootaerd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Door het gebruiken van onze site ga je eveneens akkoord met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid.