Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast socrates

Impactkraters en faseovergangen

Aanbevolen berichten

Gast socrates

Is er studie gedaan naar faseovergangen bij een impactkrater?

Is het mogelijk dat door de impactkrachten er bepaalde faseovergangen zijn?

Als dit reeds aan bod kwam sorry dan, voor de vraag en wijs me gewoon naar het item.  Thanks

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

in één van de artikels vermeld ik wel dat er enkele zaken een faseovergang ondergaan. Het gebeurt veel bij meteorieten:

- vast naar smeltend

- smeltend naar vast (bvb tektieten)

- vast naar gas => als het object vaporiseert bij inslag door de hitte die vrijkomt

ik vernoem nergens in mijn artikel een faseovergang maar is wel een logisch gevolg bij een inslag of bij meteoren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast socrates

Toen ik in 2004 in Arizona ondermeer Petrified Forest en Painted Desert heb gezien (met ondermeer dino's) had ik iets van hier is ofwel een nucleaire catastrofe ofwel een meteoriet geweest.  Wellicht het laatste dus?

We zullen misschien nog veel meer te weten komen over dit 'bad land' zoals de Indianen dit plegen te noemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast socrates

yep er waren daar ook artikels over

http://212.172.96.74/index2.mb1?mb_f020_id=6ms1faUvIncQjWPHPH7&nm=1152&mb_v301_ch=c8507

Veld van inslagkraters in de Sahara veroorzaakt door gelijktijdige meteorieten

SAMENVATTING

Met behulp van satellietbeelden heeft een internationaal onderzoeksteam meer dan duizend kratervormige depressies ontdekt, merendeels onder het zand, in de woestijn van West-Egypte. Het gebied, dat zo'n 40.000 km2 beslaat, ligt ten oosten van het Gilf Kebir Plateau.

Dit wordt belist nog een interessanrte ontdekkingstocht

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Door het gebruiken van onze site ga je eveneens akkoord met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid.