Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast Rens v.d. Pols

Een vreemde planeet

Aanbevolen berichten

Gast Rens v.d. Pols

http://www.skepsis.nl/nibiru.html

Het gaat hier over een planeet die richting ons zonnestelsel komt en op ramkoers is. Op 21-12-2012 zou hij dan aankomen en de aarde 3 dagen lang doen vertragen omdat hij vlak langs ons scheert. Er wordt beweert dat deze planeet Neptunus en Uranus vroeger verplaatst zijn door deze planeet.

Maar velen vragen zich af of deze planeet wel bestaat, er wordt beweert dat hij groter is dan Jupiter, dat kan natuurlijk niet, de massa kan wel zwaarder zijn. We zouden deze planeet allang ontdekt moeten hebben mocht hij bestaan, ik geloof er dus ook niet in.

Qua snelheid en tijd kan het wel kloppen. Het werd wel lang geleden al voorspeld dat planeet X in 2012 zou terugkeren. Maar het wordt door geen enkele astronoom serieus genomen. Het is ook een van de vele ongelofelijke verhalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Rens v.d. Pols

Tja, dat kunnen we blijven zeggen en is ook zo, er zijn gewoon veel mensen die verhalen bedenken om in de media te komen ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Rens v.d. Pols

Ik vraag me wel eens af hoe dit is gekomen, waarom mensen dit denken en hoe de gedachte is ontstaan, het is namelijk een vreemd verhaal ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Carmen

Er zijn zoveel van dat soort wazige verhalen. Er bestaat ook nog een verhaal dat onze zon een z.g.n. donkere begeleider zou hebben en die hebben ze Nemesis gedoopt. Ik geloof er niet veel van en als al een van die verhalen waar zou zijn dan zouden we het desbetreffende hemellichaam toch allang ontdekt moeten hebben lijkt mij. Vroeger dacht men ook dat er binnen de baan van Mercurius nog een planeet bestond. Die noemden ze toen Vulcanus. Hij zou gezien zijn door een man genaamd Lescarbault op 26 maart 1859. Waarschijnlijk was het een zonnevlek of een fout in zijn telescoop of iets anders want ze hebben het desbetreffende "object" nooit meer getraceerd daarna.

Er zijn ook leuke dingen door ontstaan door die spookverhalen. Mr. Spock uit Startrek is een z.g.n. Vulcanist, van de planeet Vulcanus dus. ;)

Groetjes van Carmen.  :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Australis

In grote lijnen ben ik het hier wel mee eens, maar zowel het zondermeer aannemen van het bestaan als het ontkennen van deze planeet moet dan wel geargenmenteerd gebeuren vind ik.

Waarom zit er b.v.b een kronkel in de evolutie theorie van Darwin?

Waarom draait Venus als enige planeet in ons planeten stelsel, tegen de draai richting van de andere planeten in?

Waarom vind er nu een interplanetaire opwarming plaats door baan verandering van; Mars, Neptunes en op sommige manen van Jupiter op?

Boeken tip:  "de werelden in botsing"  (Venus)  -->>  Veliskovsky

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

dan zijn er uitgevers die een boek sturen naar alle scholen die de evolutieleer van darwin tegenspreekt en dat alle dieren en leven dat er is geen evolutie heeft doorstaan. pff flauwekul allemaal.

meeste zaken zijn allemaal verklaarbaar maar er zijn mensen die daar anders over denken :s

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast nrahier

er is al een topic lopende geweest omtrent het verhaal van de ?planeet? neburi aka planet X ! wie de 'nonsens' (volgens sommigen) nog niet beu is kan daar  nog eens naar trg blikken!

Greetings!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Australis

@ Sander & Nick;  ik beweer absoluut niet dat ik in het bestaan van Nibiru geloof, laat dat even duidelijk zijn.

Maar ik denk wel dat er veel oude kennis en gegevens van gebeurtenissen verloren is gegaan, en dat we daarom niet zomaar kunnen zeggen dat alles maar kul is.

Als je het boekje dat ik boven beschreef leest, dan zie je dat er wel wat heel erg groots gebeurt is.  (duizenden jaren geleden)

Alle genoemde feiten worden weerlegt met verhalen uit de bijbel,koran, en bronnen overal ter wereld die elkaar destijds nog niet via het internet konden bereiken.

Zeker weten doen we het niet maar de benadering van Velikovsky vind ik wel interessant.

(en die gaat niet zo zeer over Nibiru)

"Quota pars operis tanti nobis committitur?"

(Hoe weinig van een zo groot geheel werd aan ons toevertrouwd?)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast nrahier

ik weet zelf niet echt hoe ik dat verhaal moet plaatsen! ik ben nu eenmaal nie de persoon die denkt dat ALLES gwn puur wetenschappelijk te verklaren is. bijvoorbeeld de piramides in Caïro ! da's ook iets die ons petje te boven gaat! ik weet gwn niet wat er zou kunnen kloppen over neburi aka planet X! ik weet alleen maar dat je al een heeeeel erg goeie 'verzinner' moet zijn om ervoor te zorgen dat je een verhaal maakt waarvan er zelf bewijzen te vinden zijn in de bijbel  :crazy2:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

piramiden idd, raar maar waar het is hen gelukt, nu mss wetenschappelijk moeilijk verklaarbaar maar de cultuur van toen was ook al ene met vele raadsels, het kan dus goed zijn dat ze héél goed waren in topografie waardoor het uitzetten en construeren van deze bouwwerken voor hen 'te doen' was en ook de juiste locatie had. De egyptenaren wisten veel van de sterrfen dus zou het me niet verbazen dat ze al iets afwisten van driehoeksmeetkunde voor de positiebepalingen, sterhoogtes e.d. te bepalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Filiberke

Wat weten we wel?

Medio de jaren 1990 werden de eerste planeten gedeteceerd rond andere sterren. Dit werd verwezenlijkt door de beweging ( wobble ) van de Ster te bekijken omdat de planeten ook zwaartekracht uitoefenen op hun Ster. Sindsdien werden er telescopen (beide visueel en near-infrarood) gelanceerd om deze exo-planeten naderbij te bekijken... en wat blijkt? Deze planeten zijn meestal gas-reuzen die dichtbij hun Ster staan.

In ons Zonnestelsel staan de steenachtige planeten juist dichtbij onze Ster (de Zon) en staan de gasreuzen Jupiter + Saturnus + Uranus + Neptune juist verder weg... Dit leidde tot de theorie dat tijdens het ontstaan van een een zonnestelsel de grotere gasreuzen wellicht naar de Zon (Ster) toe bewegen to ze er dicht omheen draaien. Bij ons Zonnestelsel, zo zegt deze theorie, werd dat waarschijnlijk gestopt op het moment dat de Zon haar residu afwierp, waarbij de Gasreuzen bleven waar ze nu zijn.

Intussen gaat de zoektocht naar een Aarde-achtige planeet verder en onderzoekers zijn ervan overtuigd er ééntje te vinden in de tijdspanne tussen 2015 en 2020 te vinden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Rens v.d. Pols

De verhalen hebben ook een geloofwaardigheid natuurlijk, waar we natuurlijk naar kijken als eerste: zijn er bewijzen dat dit kan kloppen? Dit verhaal over de vreemde planeet valt te vergelijken met de verhalen rampen in welk jaar dan ook op onze aarde. Ik geloof daar ook niet in.

Vorig jaar:

Op 25/26-5 zou er een meteoriet inslaan die een ramp zou veroorzaken, onzin natuurlijk, er vielen alleen een paar kleine meteorietjes ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Andromeda

Ik zie de mensheid eerder aan een pandemie ten onder gaan dan aan één of ander bijbels tafereel.

Door de eeuwen heen zijn er al doemdenkers van alle slag geweest en blijkbaar is dit nu ook nog zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Australis

Mijn laatste commentaar over dit onderwerp;

Het is de moeite waard om deze boekjes eens te lezen, al voor rond te blaten dat alles maar onzin is;

De werelden in botsing : deel 1 Venus

deel 2 Mars

Velikovsky wist in de jaren '50 al veel meer over ons planeten stelsel dan de wetenschappers jaren daarna, toen het satelliet tijdperk aanbrak.

Destijds werden de bevindingen van Velikovsky door de heersende wetenschappers, compleet van de tafel geveegd.

Marinier satelliet onderzoek heeft praktisch al zijn bevindingen kunnen weerleggen.

Los van deze discussie is het echt de moeite waard dit eens te gaan lezen, dan ga je iets anders tegen de zaken aan kijken.

(Vooral omdat er onder het oceaanbed een laag niet aards materiaal ligt)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Door het gebruiken van onze site ga je eveneens akkoord met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid.