Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast nrahier

global warming - opwarming van de aarde - 'chauffage' global

Aanbevolen berichten

Gast nrahier

het is een feit! de aarde warmt op en dat zorgt voor een wereldwijde klimaatsverandering! global warming is niet iets wat eraan zit te komen maar we zitten er al sinds 1987 middenin!

wat nu aan het gebeuren is, is nog nooit eerder in de geschiedenis gebeurd! we weten dus ook niet wat ons te wachten staat! het ergste is: WIJ ZIJN DE OORZAAK! maar wij kunnen er ook iets aan doen! "De natuur kan men alleen overwinnen door zich ernaar te schikken." zei Aristoteles ooit! er zit niets anders op dan de CO2-uitstoot te doen dalen! anders kunnen we 'straks' wel eens met een wereldwijde ramp te maken hebben! het laatste jaar werden spectaculaire beelden gemaakt van ijskappen die in een maand tijd verdwenen en antartica een stukje kleiner maken! het drijfijs is niet het grootste probleem maar wel het ijs die zich op land bevind ! wanneer dat smelt en in zee terrecht komt dan stijgt de zeespiegel wereldwijd! niet enkel de stijging van de zeespiegel is een gevolg maar ook: extreme weersomstandigheden zoals extreme droogte, overstromingen,orkanen en dergelijke zullen vaker voorkomen! de lijst met dodelijke nieuwe ziektes zal zich uitbreiden ! enz.....

Nu is het de moment om de wereld wakker te schudden! 'straks' is het te laat....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat de aarde opwarmt geloof ik best maar bij al die paniek heb ik wel beetje mijn eigen mening. Indien wij nu zo een grote vervuilers zijn door onze auto's en onze manier van leven dan vraag ik me af wat dit moet geweest zijn tijdens de "industriële revoluties" waar duizenden bedrijven tientallen jaren lang zomaar alles de lucht inbliezen of het water in gooiden en niemand hier van wakker lag. Als men ziet welke milieuvriendelijke maatregelen chemische bedrijven vandaag de dag nemen en hoe milieuvriendelijk nieuwe auto's al zijn heb ik wel mijn bedenkingen bij al deze herrie.

Ik vind het ook heel jammer om de vinger te wijzen naar ons eigen kleine landje terwijl men in China al enkele jaren een reusachtige economische groei kent en waar men totaal niet wakker ligt van het milieu of "global warming". Terwijl sommige landen vandaag de dag een echte "industriële revolutie" doormaken (China & India) en enkel uit zijn op winst is men in Europa bezig om nog hogere taxen te heffen op milieu vervuilende producten???

Ik geef toe dat we met z'n allen milieu bewust moeten leven maar soms vind ik het hypocriet om enkel naar ons zelf te kijken terwijl andere er zich niets van aantrekken. Om nog een voorbeeld te geven: als "gewone man in de straat" wordt je er attent op gemaakt om een auto te kopen die een lage CO2 uitstoor heeft want anders wordt je bstempeld als "zware vervuiler" maar als we eens kijken naar de alle bedrijfsvoertuigen dan zien we daar meestal hele zware wagens tussen zitten die vaak de grootste vervuilers zijn.

De hele global warming discussie vind ik hypocriet, indien we echt iets aan het milieu willen doen moet IEDEREEN dit doen niet enkel de brave werkende man in de straat!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Australis

@ Nick;  Je moet die sprookjes van Al Gore niet geloven!

Opwarming van de aarde vind al (in een sinus vorm) miljoenen jaren plaats, en een paar duizend jaar geleden was het nog veel warmer als nu.

BTW; de vulkanen en oceanen wekken zo 6 tot 10 keer zo veel CO2 gassen op dan wij mensen met z'n allen kunnen produceren.

Bovendien verteld Al Gore er even niet bij dat EERST het klimaat warmer wordt en vervolgens de CO2 toeneemt!

Kijk hier maar eens:

Klik hier voor de video te bekijken

Als deze link niet werkt, even zoeken op you tube --) global warming swindel.

Daar wordt de uiteindelijke oorzaker aan het licht gebracht; de zon!

Global warming ontstaat door de toenemende zonneactiviteit, waardoor de kosmische straling minder invloed op ons weer heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast nrahier

ik luister niet alleen naar Al Ghore maar ik luister vooral naar het KMI die binnenkort het Belgisch klimaatrapport aflevert! en het is een feit dat de aarde opwarmt! ofdat het nu komt van een verhoogde zonneactiviteit of van een te grote CO2-uitstoot, de aarde warmt gewoon op! en er gebeuren dingen die nog nooit eerder in de geschiedenis gebeurt zijn! ik zeg niet dat ALLES aan de global warming te danken is! da's een beetje het probleem van de mensen! nu we weten dat de aarde opwarmt is alles wat gebeurd daaraan te danken! 't is niet omdat we een warme dag hebben of eens een storm over ons land dat dit komt door global warming! maar we moeten het bekijken in z'n geheel! vroeger is er idd. al een toename van de temperatuur geweest maar nooit met zo'n grote snelheid als nu! en het is wetenschappelijk bewezen dat de eerste trap van opwarming kwam door een hoge vulkanische activiteit! dit was tientallen jaren geleden! maar nu is die vulkanische activiteit gezakt en is er een andere ooraak! ofdat nu de hogere zonneactiviteit is of niet dat weet ik nie... mss. dat we daar binnenkort meer over horen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Australis, de zon is heus niet de enige die een invloed heeft, kheb er eens een boek over gelezen "de invloed van de zon op ons klimaat", zeer interessant boek vond ik. De zon bepaalt inderdaad delen van ons klimaat  maar je zegt dat door de mindere kosmische straling de temperatuur hoger is dan op aarde, klopt idd, temperatuur zal hoger zijn maar we zitten nu in het minimum, meer kosmische straling, meer wolken, meer regen. Doch is de temperatuur aan de hoge kant, ondanks dat het zonneminimum toch op aarde wat koeler weer zou moeten brengen, dit lijkt me eenteken dater toch nog meer factoren een rol spelen.

De film van Al Gore is beetje overdreven heb ik al van vele horen zeggen, eind april zal ik de film gaan bekijken via het werk en zal dan terug een mening erover schrijven.

De temperatuur in België is sinds 1980 0,8 graden gestegen luidde het enkele dagen terug op het radiojournaal, aanzienlijk wat dus.

Zowiezo in de klmimaatzaken speelt de zon een rol, of deze groot is durf ik me niet over uit te spreken, er zijn alvast grote bewijzen dat de zon een grote rol speelt zoals het Maunder minimum, mini ijstijden... die dan allemaal vasthangen aan een erg lage zonnecyclus.

Tevens zijn er ook theorieën dat we nu in een warmere periode zitten wat ook in het verleden al meermaals is gebeurd (grotere tijdsschaal) en het nu terug zo'n periode is en er zeker een moment terugkomt van een mini-ijstijd.

Sommige vroege voorspellingen van de zonneactiviteit geven aan dat na de komendecyclus de sterkte ervan veel minder hoog zou zijn dan de voorbije en komende cyclus wat dan ook kan aangeven dat we dan ook met wat lagere temperaturen te maken hebben.

Allemaal speculaties het is moeilijk om er een standpunt van in te nemen. Tevens kennen we ook nog wat te weinig van de zon om haar echte rol erin goed te kunnen voorspellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Australis

Aan de reacties te zien, hebben jullie de film nog niet bekeken.

Doe dat eerst maar eens, en dan bomen we verder.   :knuppel2:

(let op de contrasten tussen 1948 en 1975!)

Ik sluit mij liever bij de proffesoren en wetenschappers van deze film aan.

Ambshalve onderzoek ik niet alleen de gevolgen van het ruimteweer op radio propagatie of de gezondheid van satellieten, maar ook de klimatologische gevolgen hiervan.

En deze zijn veel groter dan je denkt!

@Sander: vergeet de toegevoegde energie aan de electrojets op 110km hoogte niet!

@ Nick, Aan de uitspraak dat er dingen gebeuren die volgens jou nog nooit eerder gebeurt zijn blijkt dat je totaal geen onderzoek hebt gedaan over dit onderwerp.

Er hebben palmbomen gegroeid op de noordpool, dat heb ik vandaag de dag nog niet gezien...(om maar eens wat te noemen)

Bovendien maakt het kmi (ook het KNMI) deel uit van de IPCC dus het is nogal logisch dat ook zij deze mening delen.

BTW; we hebben het warmte hoogtepunt alweer gehad, en koelen weer langzaam af.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast nrahier

@Australis : wees gerust ik verdiep me er al heeeel lang in! en ik weet ook dat vroeger door verplaatsing van noord- en zuidpool  het klimaat op de polen helemaal anders was en dat er vroeger al imense klimaatsveranderingen geweest zijn! denk maar aan de Sfinx in caïro die aangetast is door de regen terwijl et daar de laaste jaren super droog is! dat het klimaat al meerdere keren verandert is dat weet ik ook maar ik heb het over de tijd waarin dat gebeurd en de gevolgen die dat mee brengt! vroeger was de wereldbevolking ook niet zo groot en had dit dus 'mindere' gevolgen! maar goed... ik ben geen wetenschapper, geen enkel van jullie is volgens mijn weten een klimatoloog dus wie zal het zeggen? het is volgens mij gewoon een feit dat de aarde opwarmt en dat dit gevolgen heeft! er wordt beweerd dat atlantis zou verdwenen zijn door een grote klimaatsverandering waardoor de zeespiegel stijgt ! nu, daarover wil ik niet verder discussiëren want ik ben er zeker van dat dit ook gwn van de tafel geveegd wordt! ik wil alleen maar zeggen het is al eerder gebeurd, het gebeurd opnieuw maar aan een hoger tempo en met mss. wel grotere gevolgen! geloof het of geloof het niet dat is jou/jullie zaak ! ik ga niet proberen om jullie op andere gedachten te brengen ! ieder zijn mening zeker  ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah, op een ander forum was ik al een tijdje bezig met deze discussie, ik zal hier mijn mening eens plaatsen: ik betwijfel of wij de oorzaak zijn, zeer sterk zelfs. Waarom: Als je nou eens vergelijkt met wat de zon uitstoot vergelijken met ons: dat is toch geen vergelijking waard. De zon is veel actiever geworden sinds het Maunder Minimum en waarschijnlijk nog meer actiever dan voor het Maunder Minimum, in het Maunder Minimum werd het koud op aarde, nu warmt het op omdat de zon steeds vaker grote uitbarstingen produceerd(laatste keer: december 2006), ik geloof dus niet dat wij de oorzaak zijn, althans mogelijk een klein beetje, wij brengen wel bij maar niet veel, mogelijk is er zelfs weinig aan de hand en wordt het alleen wat warmer, als het klopt is het in 2030 weer kouder geworden omdat de zon na cyclus 24 weer een stap terug neemt. Ik vind dit veel logischer klinken dan dat wij het zijn, toch moeten wij de uitstoot verminderen voor schonere lucht, niet zo zeer voor de klimaatverandering

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Andromeda

dat debat over global warming vind ik persoonlijk zeer goed om de mensheid eens bewust te maken over milieuproblematiek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Australis

@Rens,

Inderdaad - zoals in de bijgeleverde film ook aangegeven wordt-  is de zon de oorzaak van de opwarming.

1 M5 CME voegt 9 biljoen kilowatt uur aan onze atmosfeer toe, genoeg om de U.S voor 10 jaar aan energie te voorzien.

Bovendien is er nog wat aan de hand; op Mars, Neptunes,Jupiter is er nu ook sprake van global warming.

Zullen wij ook wel de schuld van zijn.... ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoiets, hier zien we dus al dat het haast onmogelijk is dat wij de grote veroorzaker zijn. Er zijn ook wetenschappers die mijn mening delen dat de zon de veroorzaker is, er wordt nog steeds onderzoek naar gedaan en de kans is groot dat deze theorie gelijk krijgt, deze theorie is namelijk ook veel logischer ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik geloof dat het ene het andere versterkt. de zon kan ons klimaat inderdaad veranderen en doet dat ook steeds, maar de mens zit er zeker ergens voor tussen. (hier op aarde dan toch)

Het is aangetoond dat er een evenredig verband bestaat tussen het gehalte CO2 in de atmosfeer en de temperatuur... en voor het hoge gehalte CO2 in de atmosfeer zijn wij wel degelijk verantwoordelijk. Een verkeerd beeld dat veel mensen hebben is volgens mij dat velen denken dat het CO2 gehalte de enige indicator is. Het is echter maar 1 vd vele factoren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

CO2 alleen zal nooit zo'n ramp veroorzaken, het is de factor dat mij doet geloven dat wij een klein deel beinvloeden, 5% van alles hoogstens, de zon 95% maximaal. Dat kan stijgen en dat van de mens dalen de komende jaren en vanaf 2020 allebei dalen, ik neem namelijk aan dat de uitstoot schoner gaat worden, want anders krijgen we nooit schonere lucht waar het uitstoot verminderen om gaat!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

zoals ik eerder zei zou ik naar de film gaan kijken, georganiseerd door de gemeente maldegem. Vanavond was het dus zover en heb ik het gevolgd. Het is een goede film met een duidelijke boodschap in, soms wat overdreven maar hij maakt wel een punt. Wat minder vond ik dat het wat te veel rond Al Gore draaide. De film is ook grappig met de vergelijkingingen die hij soms maakt, korte opmerkingen en animaties. Het is duidelijk dat de situatie erg is en dat we er iets aan moeten doen en vind het daardoor wel goed dat hij die inspanningen doet en de mensen er attent op maakt dat we met een probleem zitten, als nu ook de politieke wereld meevolgt zijn we mss goed vertrokken...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze week waren ze ook op StuBru bezig met klimaatverandering, in het programma van Tomas, er werd ook gezegd dat er veel mensen zijn die niet in klimaatverandering geloven, das ook logisch, er zijn veel dingen die elkaar tegenspreken, maar waar ik zeker wel van overtuigd ben, grote rampen zoals er soms gezegd wordt dat gaat echt neit gebeuren, zeker niet in onze tijd ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast rijkeruben

Ik ben nu erg aan het twijfelen hoe het opwarmen van de aarde in elkaar steekt, ik ben er wel sterk van overtuigd dat het aanwezig is.

Ik begin mijn mening te vormen en ik vraag me nu af: Komt het opwarmen van de aarde door de mens of remmen wij het voorkomen van het opwarmen met co2 uitstoot waardoor de warmte gevangen blijft in onze atmosfeer?!? (zie al gore). Ook vindt ik het moelijk te bepalen welke informatie betrouwbaar is en welke niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Rabobank in het Rijnmondgebied organiseert vandaag een avondje in de bioscoop met de film Al Gore, omdat ze erg actief zijn in 'klimaat'.

Bij de weersverslagen van de officele Nederlandse weerbedrijven zie je ook vaak van het is onduidelijk hoe groot het verband is tussen de opwarming en de warme periode, er kunnen namelijk nog veel meer factoren meespelen en die zijn er ook. Ik twijfel ook nog steeds sterk over welke informatie juist is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is alleen maar gissen misschien, ik hou me er zeer weinig mee bezig, weet sowiesoi nie hoe wat waar ik moet geloven dus..

Tja

Ik zie wel, als het antwoord eindelijk daar is.

Welk antwoord uiteraard zo weer kan veranderen, zo gaat dat met paradigma;s.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de film kwam dit naar voren: wat sommige mensen ontdekt hadden over de opwarming van de aarde, dat kaarten ze aan bij andere mensen, als het anderen niet goed in hun straatje komt dan negeren ze het. De VS en Australië doen ook niet mee aan het Kyoto-akkord. Dat is zo'n geval. Het koolstofdioxide gehalte staat hoger dan ooit en in de komende jaren zal dat nog heel hard gaan stijgen. De film doet je anders denken. Wat ik er nu van denk: De zon heeft er voor 50% schuld aan en de mens 50%.

Waarom:

Vroeger waren er ook al warmere periodes met temperaturen net zo achterlijk hoog als nu, 1947 bijvoorbeeld, lente/zomer 1947 viel samen met de periode waarin de grootste zonnevlekkengroep werd geregistreerd in april 1947. Door de zonnestraling die meer naar ons toekomt en al het CO2 wat in de dampkring terecht komt houdt dus meer zonnestraling tegen en er komt meer zonnestraling dus houdt de dampkring nog meer zonnestraling tegen en zo denk ik nu over de opwarming van de aarde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Andromeda

ik word tegenwoordig misselijk van alles wat met global warming te maken heeft.

Niet van de probleemstelling, maar wel van de media die het weer idioot uitvergroot om nog maar niet te spreken over sommige politieke partijen die het aandurven om over een kernuitstap na te denken. Als je dan hoort dat de volledige energiebehoefte in België door milieuvriendelijke alternatieven kan worden gecompenseerd??? vraag ik me af of ze op iedere vierkante meter een windmolen of zonnepaneel gaan zetten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@ Andromeda: In de industriele kringen krijgen ze daar ook groen haar van (grijs haar dat reeds groen geworden is van misselijkheid)

Een kernuitstap is maar mogelijk als we naar het stenen tijdperk terugkeren...

Natuurlijk dat de mens bewust moet worden van de vervuiling die hij aanricht. Het is vanzelfsprekend dat er alles aan gedaan moet worden om de pollutie en verbruik van primaire grondstoffen te beperken. Uiteraard dat alternatieve energie op zoveel mogelijk manieren moeten worden toegepast. Maar een kernuitstap...  :idiot2:

Tijd dat de ingenieurs de macht grijpen ipv de politieke klunzen die momenteel het kippenhok runnen!

Niemand zin om tegen 10 juni een nieuwe partij op te richten?  8)

Greetz

Jochen

PS: Het zou een stap in de goede richting zijn moesten de Amerikanen en Australiërs het Kyotoprotocol ondertekenen. Dan heeft die leuke bioscooppic mss toch nog zijn nut... (Lang leve Al Gore?)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als hij president was geworden zouden we nu misschien al veel verder zijn geweest. Ik neem aan dat het mogelijk is om iedereen te overtuigen, het is nodig, want anders moet Al Gore tijdens zijn prestaties nog verder omhoog in zijn lift, hij toont namelijk een grafiek over het koolstofdioxidegehalte, dat gaat zo hard omhoog de komende jaren, dat hij wel 5 meter hoger kan stijgen, het scherm waarop hij het vertoont zal zo'n 20 meter hoog zeker zijn denk ik, in de film kwamen interressante lezingen voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Andromeda

Als hij president was geworden zouden we nu misschien al veel verder zijn geweest. Ik neem aan dat het mogelijk is om iedereen te overtuigen, het is nodig, want anders moet Al Gore tijdens zijn prestaties nog verder omhoog in zijn lift, hij toont namelijk een grafiek over het koolstofdioxidegehalte, dat gaat zo hard omhoog de komende jaren, dat hij wel 5 meter hoger kan stijgen, het scherm waarop hij het vertoont zal zo'n 20 meter hoog zeker zijn denk ik, in de film kwamen interressante lezingen voor.

dat 5 meter hoger stijgen op zijn liftje is ook maar een vorm van marketing om zijn curve te promoten.

Ik wil dit daarom niet minimaliseren, het is wel goed wat Gore doet. Maar laten we op alle vlakken kritisch blijven. Denk aan zonneactiviteit en impact van kosmische straling op wolkenvorming en afkoeling van de aarde. Daar hoor je dus niets over en dat is ook een theorie.

Maar dat gezever over het milieu ben ik moe. Je kan geen krant of tijdschrift meer openslaan of er is weer een of ander temperatuur record gebroken.

En iedereen springt op de kar want anders ben je er niet bij.

Kernuitstap in België maar wel buitenlandse energie (waarschijnlijk door kernenergie opgewekt) gaan kopen. Can you imagine stupidity. Of uitstappen maar wel opnieuw op fossiele wijze energie produceren. Lang leve Kyoto.

Ik zou zeggen, de vierde generatie kernreactoren uitbouwen onder leiding van de regering, nooit kernenergie privatiseren... En zou verder doen totdat de eerste fusiereactoren commercieel rendabel worden.

Net zoals het wondermiddel waterstof. Vandaag nog in de Humo een lezersbrief gelezen waar iemand euforisch was dat busbouwer VanHool de eerste bussen op waterstof gemaakt heeft.

Ik meen laatst een artikel gelezen te hebben in Scientific American waar gezegd werd dat er momenteel evenveel energie gestoken wordt in het maken van dat waterstof dan dat het eruitkomt. Dus is het zo milieuvriendelijk??? Je hebt minder stof en roetdeeltjes OK, maar de energiebalans blijft gelijk.

Als ik ergens fout zit, verbeter mij aub, want dit is een samenraapsel van verschillende artikels en theorieën wat ik gelezen heb. Ik kan dus wel ergens een steek laten vallen  8)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het waar wa hij allemaal zegt? Ik vraag het me af, ik geloof in ieder geval niet in rampen. Ergens zal er een toppunt inzitten waar we niet overheen kunnen en zo is het ook met de koolstofdioxide, dat kan toch ook niet alleen maar doorstijgen? Kortom het blijft een vaag gebeuren dit, om moe van te worden inderdaad maar er zijn wel dingen van waar, dat het warmer wordt en de ijskappen smelten en de zeespiegel iets stijgt en de stormen heftiger worden en er meer hittegolven komen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net zoals het wondermiddel waterstof. Vandaag nog in de Humo een lezersbrief gelezen waar iemand euforisch was dat busbouwer VanHool de eerste bussen op waterstof gemaakt heeft.

Ik meen laatst een artikel gelezen te hebben in Scientific American waar gezegd werd dat er momenteel evenveel energie gestoken wordt in het maken van dat waterstof dan dat het eruitkomt. Dus is het zo milieuvriendelijk??? Je hebt minder stof en roetdeeltjes OK, maar de energiebalans blijft gelijk.

De Duitsers lieten tijdens WOII hun tanks rijden op waterstofgas, dus technisch was het toen al mogelijk. Tegenwoordig kent men brandstofcellen die het waterstofgas kunnen omzetten in elektrische energie en omgekeerd. Dus remmen staat dan gelijk aan het recupereren van energie.

Opbouw brandstofcellen - Wikipedia

Het nadeel van brandstofcellen is dat hun rendement nog te klein is (maar geen enkele motor heeft een rendement van 100%) en dat er een behoorlijke warmteproductie is tijdens de omzetting van gas naar elektriciteit. Ook mag men niet vergeten dat waterstofgas een erg explosief gas is en bijgevolg moeilijk om op een veilige manier in een wagen op te slaan.

Het voordeel is dat waterstofgas op alle mogelijke manier kan worden opgewekt (ook met elektriciteit, rechtstreekse wind & zonne-energie) en dat het gebruik van fossiele brandstoffen kan worden uitgesloten. Een ander voordeel is het volume en het gewicht van de veel kleinere elektromotor in vergelijking met een gewone brandstofmotor.

Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom men hier niet meer research naar verricht. Mocht de wil er zijn, dan reed iedereen binnen de vijf jaar fossielvrij!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Door het gebruiken van onze site ga je eveneens akkoord met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid.