Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast nrahier

global warming - opwarming van de aarde - 'chauffage' global

Aanbevolen berichten

Gast Andromeda

Er is voldoende research naar gedaan. Een jaar of 5 geleden eens een reportage gezien over de derde industriële revolutie dmv waterstof.

voor zover ik mij het goed herinner hebben de grote oliemaatschappijen alle patenten ivm waterstof in motoren in handen.

Het scenario ziet er volgens mij zo uit.

Nu blijven ze iedereen uitmelken zolang er nog olie is. Naarmate de olie schaarser wordt, worden de auto's zuiniger maar de prijs aan de pomp zal immens hoog zijn. Ondertussen doen de eerste brandstofcellen hun intrede op de markt.

Wanneer de olie op is, is men volledig overgeschakeld op waterstof en daar betaal je dan ook voor want die prijs zal wel weer aan vervoer en opslag gekoppeld worden.

Wat houdt dit in voor de oliemaatschappijen... een win-win situatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Andromeda

het is zeker goed, en ik durf erop de wedden dat die technologie op dit moment commercieel haalbaar is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is voldoende research naar gedaan. Een jaar of 5 geleden eens een reportage gezien over de derde industriële revolutie dmv waterstof.

voor zover ik mij het goed herinner hebben de grote oliemaatschappijen alle patenten ivm waterstof in motoren in handen.

Volledig mee eens! Er zit zoveel geld bij die sjeiks dat ze gewoon alles en iedereen kunnen opkopen  >:(

Indien men reed met een elektrowagen zou het voor iedereen mogelijk zijn om zijn eigen waterstof te produceren. Theoretisch althans... explosief gas onder druk opslaan  ???

Waterstof is momenteel het enige haalbare alternatief als niet vervuilende brandstof.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast cypress

maar waar ik zeker wel van overtuigd ben, grote rampen zoals er soms gezegd wordt dat gaat echt neit gebeuren, zeker niet in onze tijd ;)

Pardon?

http://www.beleven.org/feest/herdenking_tsunami_2004_azie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Orkaan_Katrina

Ik zou nog meer voorbeelden kunnen zoeken maar dat is niet nodig, en voor een grotere ramp hoeven we alleen even te wachten..

Pas geleden nog een presentatie gezien, ook al zouden we NU een nieuwe energiebron vinden duurt het nog ongeveer 40 jaar voordat die overal ter wereld gebruikt wordt.. Maar in ontwikkelingslanden kunnen ze die niet betalen, die moeten nog beginnen met kolen en diesel stoken..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De mens is de parasiet van de aarde. Onze enige toekomst ligt in het parasiteren van een ander lichaam.

De natuur heeft medicijnen om ons te bestrijden, maar we zijn te sterk geworden en overwinnen ze allemaal.

Prettig weekend!   ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Door het gebruiken van onze site ga je eveneens akkoord met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid.