Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast socrates

Het aardmagnetisch veld

Aanbevolen berichten

Gast dcvdmark

mmm, als dat "klopt" kan je me dan helpen met de volgende ontdekkingen:

Natural History magazine (september 1949 pagina 300)

Been van de "Fairbanks Creek" mammoet had een koolstofdatering van 15380 jaar. De huid en het vlees hadden een datering van 21300 jaar. (40% afwijking)

Science Magazine (1963 volume 141 pagina 634-537)

Schelpen van (nog) levende weekdieren hadden een koolstofdatering van 2300 jaar.

Antarctic journal (volume 6 sept-okt 1971 pagina 211)

Een net overleden zeehond kreeg een koolstofdatering van 1300 jaar.

Geological Survey Professional Paper (1974 nr 862 pagina 30)

- Bevroren baby mammoet. Een deel was 40000 en een ander deel was 26000 jaar oud. Stukken hout er omheen waren 9000 jaar oud. (50 - 488% afwijking!!)

- Een deel van de "Vollosovitch" mammoet was 29500 jaar en een ander deel 44000 (50% afwijking)

Anthropologieal journal of Canada (1981 vol 19 pagina 9-29)

Over Koolstof datering: "...accepted dates are actually selected dates. This whole blessed thing is nothing but 13th century alchemy, and it all depends upon which funny paper you read"

Science magazine (1984 volume 223 pagina 58-61)

Slakkenhuizen van levende slakken hadden een koolstofdatering van 27000 jaar.

Quaternary Research magazine (maart 1992 volume 37-2 pagina 214-228)

Twee mammoets naast elkaar begraven. (in Colorado Creek) een is 22850 jaar en de andere 16150 jaar oud. (40% afwijking)

Koolstofdatering zou "redelijk" betrouwbaar moeten zijn, maar de metingen geven geregeld iets heel anders aan. Ik heb erg veel moeite om zoiets wetenschap te noemen.

Als levende dieren een koolstofdateringen van 1300-27000 jaar hebben moeten we ons misschien eens gaan afvragen of deze methode uberhoubt wel werkt.

Ik denk dat de eerder genoemde quote ons ook verteld dat er nog wel veel meer van dit soort voorbeelden zouden zijn als ze niet "verdwenen" waren:

12e Nobel Symposium, New York (1970, pagina 35)

"If a C-14 date supports our theories, we put it in the main text. If it does not entirely contradict them, we put it in a footnote. And if it is completely 'out of date', we just drop it."

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Australis

Wat de oorzaak is van de mogelijke afwijkingen, dat weet ik niet.

Ik weet ook helemaal niet OF het ook wel zo is.

Populair wetenschappelijke boeken laten vaak (bewust) grote steken vallen.

Het boek moet ook goed verkocht worden, en dat lukt alleen als je wat nieuws te melden hebt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast socrates

Eigenlijk bedenk ik nu dat ik naar de astronomie kwam naar aanleiding van een artikel dat ik in 2005 las over de ompoling van het aardmagnetisch veld.  Dit feit deed bij mij een heleboel vragen rijzen die ik via internet trachtte te begrijpen.  Zo kwam ik later bij jullie terecht.  Ik zie dat ook jullie met hetzelfde worstelen en dat schept een band.  Vragen maken blijkbaar nieuwe vragen los.

Ik ook ben vast overtuigd dat wat we meten geen exact resultaat is.  Meer en meer worden resultaten in vraag gesteld (ook hier zal kwantumfysica zijn tol eisen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan. Door het gebruiken van onze site ga je eveneens akkoord met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid.