Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast guan nuyen

Hoe maak je een waterraket?

Aanbevolen berichten

Gast guan nuyen   
Gast guan nuyen

Hallo, Guan en ik wllen graag ook met waterraketten spelen, maar weten niet hoe ze te maken...dus vragen we de profs ;)

Iemand een handige en makkelijke handleiding zoiets te maken?  Parachute is ook leuk om te weten, lichtjes hoeven nog niet....

Hoogte!!! daar is t waar ons eerst om gaat.  We hebben al leuke filmpjes van jullie gezien (en daarmee bedoel ik niet t badmintonnen...) en willen zelf ook wel eens spelen!

hoop dat jullie ons kunnen helpen...

groeten Guan en Emiel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi,

om te beginnen heb je niet zoveel nodig. Gewoon een lege fles (liefst plastiek, glas is ook leuk maar niet aan te raden :) ), een kurk, een voetbalnaald (om door de kurk te prikken) en een pomp. Je vult de fles voor een derde met water, duwt de kurk erin en pompt de fles op (zorg dat hij ergens staat tegen een kleine steun zodat hij naar boven gericht is). Deze manier zou moeten werken, ook al is het een beetje knoeien :).

Met een lanceerplatform gaat alles efficiënter maar dan moet je al wat gaan knutselen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

veel info kan je alvast vinden bij het onderdeel waterraketten, daar staan handleidingen op hoe je een raket maakt, hoe een lanceerplatform kan gemaakt worden en diverse lanceringen.

Vandaag kreeg ik nog een email van iemand die een lanceerplatform had gebouwd op basis van diegene die op de website staat en zijn resultaat was alvast super.

Ik ben alvast benieuwd naar jullie lanceringen!

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Succesrecept:

Men neme een smalle fles, niet te stomp, en snij van een andere fles van dezelfde soort de helft af met een breekmes, op de plaats waar de fles het dikst is. Dit stuk fles op de onderkant van de eerste eens goed duwen, rondje plakband op de verbinding. En last but not least (heel belangrijk): zet een tennisbal op de top. Je kunt er ook nog vinnen opzetten onderaan, maar hoeft eigenlijk niet.

Sander, kun je die mail es doorsturen? Ben wel benieuwd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast emiel veldhuis   
Gast emiel veldhuis

Thanx Guys, we gaan zeker wat proberen...houden jullie op de hoogte!

Karel, je kunt me vast wel coole dingen vertellen op starnights hierover...ben benieuwd....Guan ook natuurlijk

Alvast bedankt, Emiel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Yskywalker    8

Ik heb er juist twee gemaakt met twee flessen Evian en wat afval.

je hebt twee flessen nodig.Je snijd de bovenkant van de ene fles eraf en plakt hem op de onderkant van de tweede fles,dat is de bovenkant van je waterraket.Je heb allen nog iets nodig dat wat aerodinamisch(gestroomlijnd) is.als je echt de gemakkelijkste manier wilt om te lanceren:tuinslang in de onderkant van je waterraket en wachten.

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Log in om dit te volgen